Sponsorwerving

Iedere deelnemer aan deze Schiphol Edition van Africa Classic brengt minimaal € 5.000 sponsorgeld mee. Hiermee draag je bij aan een betere gezondheid in Afrika: een prachtig doel! Gelukkig blijkt het sponsorwerven met de juiste aanpak altijd veel makkelijker en sneller te gaan dan iedereen in eerste instantie denkt. Zodra de knop is omgezet, gaat het balletje rollen en begint de voorpret. Sponsorwerven is namelijk ontzettend leuk, zeker als je het samen met je collega´s doet!

Na inschrijving bieden wij

Tools & downloads
Persoonlijk contact
Plan op maat
Nieuwsbrieven
Acties
Advies oud-deelnemers

Ideeën ter inspiratie

Collecte

Collecteren is een beproefde methode om geld in te zamelen. Met een door Amref verstrekte bus en een vergunning op zak is het een fluitje van een cent om in een paar avonden enkele honderden euro’s bij elkaar te krijgen. En als je het samen doet met een collega of kennissen, is het nog gezellig ook!

Veiling

Vraag je kennissen en lokale winkeliers om goederen en diensten te doneren en organiseer vervolgens met je collega´s een veiling. Met een kleine investering van jullie tijd, brengen jullie jezelf zo een stuk dichterbij dat startbewijs.

Wijn verkoop

Maak gebruik van onze Facebook Community om een wijnimporteur te vinden, waar je wijn tegen een schappelijke prijs kunt inkopen. Verkoop deze vervolgens aan je familie, vrienden, kennissen en collega’s. Menig deelnemer heeft op deze manier zijn/haar doel gehaald.

Feest

Maak gebruik van feestelijke momenten als Koningsdag, een Paasmarkt, de Avondvierdaagse en verjaardagen om jouw Africa Classic avontuur onder de aandacht te brengen. Organiseer een ludieke actie en houd altijd een stapel sponsorformulieren bij de hand.

Africa Classic deelnemer Bart Jongbloed vertelt over zijn ervaringen

Bart Jongbloed

“Sponsorwerven is spannend, onverwacht leuk en maakt trots. De sleutelfactor tot succesvol sponsorwerven is acties organiseren die bij jou passen. Dit avontuur staat zeker in de top 5 van mijn mooiste belevenissen.”

Africa Classic deelnemer Willemijn Hugenholtz vertelt over haar ervaringen

Willemijn Hugenholtz

“Je moet het dichtbij jezelf houden en zorgen dat je gelooft in wat je vertelt. Daardoor overtuig je anderen en word je creatief. ”

Africa Classic sponsor Intermax vertelt hun ervaringen

Intermax, sponsor

“Africa Classic brengt het maatschappelijk verantwoord ondernemen, de sportieve inspanningen die mensen samenbrengen, en ouderwets idealisme waarmee je de wereld beter maakt, bij elkaar. Dat inspireert ons.”

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen